Oh! DIET

Assalamualikum dan Salam 1 Malaysia..

Mata lom ngantuk.. Jap lagi lah.. Hari ni (18.09.2012) aku akan muncul dekat tv-i untuk rancangan iBagus Bah jam 9.15  until 10 pagi.. Ulang siar jam 8 malam.. Baju tak ready apa pun. Actually aku menggantikan Saitoh yang tetiba bercuti.. Untuk bulan ni saja, aku mengendali program ni dah dua kali.. first week of Sept dan sekarang ni dah masuk minggu ketiga.. Uhuhuhuhu~~

Okeyzz.. Berbalik pada tajuk entry.. Aku nak wish Best of Luck untuk kawan aku si Pet atau Kheiry nama comel dia yang sempat aku tahu sebelum aku deactivate fb, kerana begitu bersungguh-sungguh untuk berdiet. Firstly aku risau jugak lah kan.. Sebab setau aku, dia ni jenis yang suke makan.. Then suddenly dia diet lax.. Risau lah dengan keadaan dia.. Perot kita ni lain macam sket.. Bila dah tak masuk makanan maka akan masuklah angin.. Bila waktu makan tak terjaga yang mana sebelum ni rutin makan dia sangat teratur, maka risiko untuk gastrik adalah tinggi.. Terus, badan kita perlukan tenaga untuk bertugas.. So, kene lah makan banyak benda yang menghasilkan tenaga..


Actually i've been told by his cousin which is my pwendz jugak.. Dia cakap, diorang banyak amik supliment dan protien.. And of coz dia amik produk pengurusan diet untuk memastikan misi dia berjaya.. Gud for u guyz.. Hopfully u olz akan berjaya.. Jangan sampai menyiksa diri sudah.. Makan kene jugak.. Apapun, lemak yang dah tersimpan dalam badan tu dah tak bley nak blah melainkan dengan senaman.. So, bersenamlah untuk kesihatan.. Tips paling simple bagi aku adalah PUASA.. Tak yah kot tunggu 3 bulan.. Sebulan pun  dah boleh loose banyak KG kalau makanan berkhasiat diambil dan berpuasa.. Ehehe.. Membebel lax aku..

But u know guyz.. Benda yang buat aku touched lagi.. Bila kawan aku merankap kazen si Pet ini mengatakan bahawa, motivasi si Khery yang paling besar adalah baju pemberian aku kepada dia.. Owh babe.. Tetiba i rasa bersalah plak.. Ingatan i tetibe singgah pada perkataan MENYUSAHKAN.. Huhuhuhu.. Im sorry kalau i sedang membuat u olz susah.. Anyhow, satu usaha yang cukup baik untuk kesihatan masa depan.. Who know one day si Pet bulih achieved mission dia untuk tampil lebih ramping.. But make sure berat badan ideal untuk ketinggian anda kan.. (BMI = Indeks Jisim Tubuh) Gud Luck dan jangan lupa.. Work Out!!

Uhuhuhuhu~~ Jom kita tidow..

No comments: