VICE VERSA

Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia..

Hurmm~~
Ari ni adalah hari yang Vice Versa.. Ada yang menggembirakan dan ada yang menyedihkan jugak.. Kamu rasa nak aku tulis yang mana dulu?? Huhuhu.. Baiklah.. Kita mula dengan yang sedey dulu..

Kan semalam aku tertidor awal.. Bangun jam 1 lebey dan tidor dalam jam 2 pagik.. Itu pun rasanya aku memaksa diri untuk tidor.. Telan ubat lagik.. Memang dah sah-sah tak sihat kan.. Yang pasti hari ni (17-09-2012) adalah waktu aku bekerja mula 6 hingga 10 pagi.. SOLO sebab si Jiran menyambung cuti sehingga hujung bulan.. Baby dia blom ada yang nak jaga.. 


Nak dijadikan satu cerita, aku tersedar bila alarm aku berbunyik.. Tapi aku sangat tak sedar bila masa aku tidor balik.. Huwaa!!! Jam 6.25 baru aku tersedar.. Lintang pukang aku wei.. Dengan muka tak basuh, terus pasang sluar dan grab t-shirt.. Ya Tuhan!! HP aku langsung takder misscall sekalipun. So, masih lagik relax.. Berfikir.. Betulkah ni? Mimpi?? Tetiba HP aku berbunyik.. Goshh!! Bos aku call.. 'Hellow saat, kenapa tiada bersuara?? Berita 6.30 pun tiada.. Apa masalah?' Aku dengan gabra menjawab.. Bos! Sya baru bangon.. Glup!! Cepat drive ke ohpiz.. Patutla teda suara.. Just lagu saja memanjang.. Oh! My.. Bos aku cuba untuk call beberapa dj yang stay berhampiran.. No answer.. AKu lax try call bos aku untuk minta sesiapa tolong relay news jam 7 pagi.. Then bos aku bersuara 'Di mana sudah kau ni?' Aku jawab.. Bos, sya baru limpas Tebobon.. Bos tanya lagi.. 'Ko tinggal di mana ni?' dalam karau memandu aku menjawab 'Telipok Bos'.. Astagafirullahalazim!! Mengucap panjang bos aku.. Uhuu~~

Yeay!! Aku salah.. Im so sorry bos! Nasib baik bos aku ni ndak mengencang.. Dia cool saja.. Cuma pesan dia, cepat sampai ohpiz sebelum pengarah perasan something.. Then, aku pun pecut la.. Jarak ohpiz ngan umah aku antara 26-30km.. Nasib baik tak jamp.. Kan hari ni cuti. Alhamdulillah.. Tank God.. Jam 6.59 SHARP!!! Aku sampai ohpiz.. Sampai lupa untuk kunci kereta.. Hoh.. Cuba bayangkan apa aku buat di konti lepas tuh?? Ya Allah!!!~~~

Lepas tuh, semua diorang dok sibuk watsapp dan line aku.. Kenapa bos call diorang semua.. Aku dengan malunya mengaku 'Aku lewat datang konti' Uwaaa~~ Sodih tol.. ENtah esok apa akan jadi dengan aku.. Memudahan teda surat tunjuk sebab tersadai atas meja.. Amin~~ Walau bagaimanapun, itu langsung tak mengganggu mood aku untuk bertugas dengan ceria hari ni.. Dengan suara yang agak sengau, aku yakin kalau aku sudah bermula sejam yang lalu.. Apa yang penting, aku sampai sebelum jam 7. Kalau tidak, sah-sah kawan aku di Sandakan Fm dan Tawau Fm tau aku kelambatan.. Huhuhu~~

Lepas duty, aku relax jap dekat ohpiz.. Masih memikirkan benda yang sama.. Macam mana aku boleh lalai macam tu sekali.. Oh! Pengajaran yang besar buat aku.. Menghampiri jam 11 pagi, aku memandu ke car wash sebelah ohpiz we olz.. Mandikan si Chomel yang memberi jasa terbaik hari ini.. Lepas tuh pegi melantak.. Breakfast dan Lunch sekali.. Huhuhu.. Ini kali lah.. 

Sampai dekat umah dah dekat pukul 1 tengahari.. Relax dekat buaian dekat veranda umah.. Angin kuat lax bertiup.. Walau cuaca panas, namun angin dia sangat mendinginkan.. Kebetulan tak pakai baju.. Sampai tertidur aku dekat situ.. Jam 2.30 baru tersedar.. Dan terus bergerak ke bilik.. Sambung tido jap.. Kejap jea.. Tak lama lepas tuh, segar balik.. Keluar dan lepak depan tv.. Rokok ngan coke jadik peneman setia.. Tetiba tekak rasa gatal.. Dan tangan aku mula gatal jugak.. Trying to pulling out something.. Akhirnya, bertapa dekat toilet beberapa ketika.. Uhuhuhu~~ HP nyaring berlagu.. Sms!! Otak aku cepat menangkap.. Tapi cuba untuk menafikan.. Cepat-cepat membersihkan semuanya.. Dan mencapai HP.. Goshh!! As what i think.. Dan dia memberi tawaran yang sangat membuatkan aku teruja.. Thank God!!

Hingga menghampiri pukul 6 petang.. Baru gerak p bersiap untuk maghrib.. Lepas tuh pegi dinner.. Seperti yang tekak aku harapkan.. Banana Split di jamah bersama Hot Chocholate sambil menyaksikan Live Band.. Sendirian memerhati keletah pelancong yang siok meneguk minuman mereka.. Ya!! Itulah dinner aku.. Just Banana Split dan Hot Chocholate.. Ada masalah?? Huhuhu.. Aku upload gambar tu dekat Instagram.. Kekeke~~

Sesampai di umah, benda pertama aku buat adalah relax.. Kemas-kemas sket dan capai HP.. Messagging tyme.. Cakap pasal message ni.. I meant SMS.. Hari ni aku rasa sms dia lain macam.. Maksud aku semua ada ciri-ciri.. Semua ada pesanan dan tidak kosong.. Of coz, egois masih ada.. Lelaki, biasalah kann.. Dan, bila aku baca balik setiap bait kata dalam sms tuh, semua membawa maksud yang tersirat.. And thats waht i call magic.. Bulih-bulih tetiba mesej2 tu buat hati aku ndak tenteram.. Macam mau nagis pun ada.. Im really touched!! Sangat sangat!! Thats make me happy actually.. Thankz babe.. Cuma skung i takot kalau-kalau i jatoh cinte lagi dengan u.. Hahaha.. :((

No comments: