SEKETIKA CUMA

Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia..

Ellopz!!
Asal mata ni tak mo tidor ah.. AKu rasa dah 5 kali 'round' aku baca tu BH edisi hari ni.. Bohsan tol.. Tak tau nak buat apa.. Novel sume dah abis baca.. TV pun sumer asyik cerita pasal Bajet 2013 saja.. Uhuhuhu..

So, aku duk kat beranda sesambil merelaxkan diri dekat ayunan yang menjadi peneman aku.. Baca mesej2 lalu sebelum di delet.. Huhuhu.. Received text dan Sent Item.. Sume aku baca balik.. Tersenyum sensorang bila memikirkan keseronokan saling berbalas mesej especially dengan kawan aku tuh..

Malam ini kira malam kedua aku merasa sedey.. Bebaru mak dan bapak aku, seorang adik dan anak buah aku datang ke KK atas urusan.. Diorang stay kat tempat aku.. Tama perumahan aku ni kira sunyi gak lah.. Macam biasa, dalam rumah ni saja aku leh dengar dengan begitu jelas bunyi keriuk-keriuk kipas yang berputar dekat siling.. Cuba bayangkan kesunyiannya tuh.. Kekadang, bunyik desiran daun ditiup angin pun aku leh dengar dengan jelas sekali even semua tingkap tertutup..

Tapi, bila dah diorang datang sini, laen lax ceritanya.. Kesnyian tu terus hilang serta merta.. Dengan perangai anak buah aku yang semakin petah berbicara.. Semua pun dia komen.. Huhuhu.. Mencik tol ngan dia.. Buat aku tak lekang dari ketawa.. Dia just diam bila dia tidor.. Of coz pada awalnya dia memalu dengan aku.. Ndak mau becakap kunun.. Pemalu.. Acececehh~~ Macam ku mau tempeleng ja.. Hahaha.. Tapi, akhirnya, dialah yang menjadi penyeri dan dialah juga yang memberi kebahagiaan..

Mak aku sibuk kemas umah.. Peti dia cuci, baju dalam bakol yang banyak pun dia cuci.. Huhuhu.. Tyme aku tidor dia buat semua tuh.. Bangun2 jer.. Semua dah ready.. Cian kat mak aku.. Ndak pun aku suh.. Namun, wanita mana yang senang berehat bila melihat banyak pekerjaan yang belum diselesaikan.. Oh! Terasa agak malu.. Kiranya, dah lama gak mak ndak cuci baju aku.. Hehehe.. ANyhow, thankz mak..

Bapak aku ngan adek aku si Ewan sibuk bercerita berdua. ENtah apa yang dibualkan tuh.. Bila aku dah bangun, terus lepak dengan diorang.. Tapi, aku mengambil tempat sambil berbaring dekat diorang.. Bahagia jer rasanya.. Banyak gak soalan bapak yang kena aku jawab. Nasib baik takder soalan cepu emas.. Hahaha.. 

Tutut memberi kebahagiaan adalah kawan aku yang sorang tuh.. Best jer bermesej dengan dia.. Banyak gak kami cerita.. Thankz atas kata nasihat dan dorongan yang diberikan.. DIa melengkapkan semua rasa bahagia yang aku miliki.. Dan pastinya, kebahagiaan ini sudah lama tidak aku rasai.. Dan aku harap kebahagiaan itu akan berkekalan.. Namun, hanya omong kosong kali.. Sebab semuanya akan tetap menjadi sejarah kebahagiaan yang tidak mampu diulang walaupun seketika cuma.. Jom tidorr!!

No comments: