SUN TILL MON

Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia..

Hurmm..
Sejuk sangat!! Itu yang dapat aku rasa sekarang ni.. Bagi mereka yang berfikiran Negatif, hujan sebegini akan mendatangkan pelbagai masalah dalam kehidupan.. Namun, yang berfikiran positif pulak, hujan itu sebagai satu kurniaan Tuhan yang bukan semua tempat dapat menikmatinya.. Berfikir sejenak.. Di mana tempat anda sekarang ini? Positive or Negative sides? Tiada sapa yang boleh jawab dengan Ikhlas melainkan diri anda..

Semalam langsung ndak mengupdate entry sebab terasa badan sangat penat.. Maka, seharian aku di rumah tanpa melakukan apa-apa kegiatan. Just stay home, tengok tv, layan Novel dan membersih umah sedikit-sedikit.. Walaupun sebenarnya semalam diadakah party sempena ngan birthday kawan aku.. Nama dia si Elban dan popular dalam kalangan kami sebagai Ban-Ban.. Like a girl even she is a boy.. U know what i meant kan? But shes not tronsformed yet.. Hahaha..

Dorang sibuk watsapp aku.. Katanya lesu majlis sebab aku teda.. Hurmm.. Im sorry, letih tyme shooting di Kudat plus bersambung duty malam itu masih sangat terasa.. Itu ja alasan yang paling kuat untuk aku mengelakkan diri daripada bersama diorang.. Padahal, kalau aku mau boleh saja aku bersama dengan diorang tuh.. Namun, atas nasihat dan fikiran diri sendiri, nothing gonna be gud or otherwise being bad kalau aku ndak joint.. Sekadar mengucap selamat dan mengirimkan hadiah menerusi Mak Hayy sudah memadai.. Ndak pa, doa yang penting bah kan..

Selepas duty tengah malam semalam, aku balik umah dalam keadaan mengantuk yang teramat sangat. Mau jugak singgah Mc D, namun memikirkan perut yang masih meragam, plus mata aku lebih mendomasi minda ketika itu.. So, memandu terus ke rumah dan mengampaikan diri di ruang tamu sehingga tertidur.. Uhuhuhu~~

Esoknya bangun dalam jam 8 pagi jugak.. Mandi dan bersiap siaga untuk mendengar carta sambil melayan Novel. Carta yang telah aku record lebih awal sebenarnya.. Nasib baik kan.. Kalau tidak, sure aku orang paling layu semalam.. Belom habis siaran carta, aku dah tertidor dengan Novel yang aku baca.. Sambil-sambil kan.. Hihihi.. Dan dua kali tidor, baru aku menerima mesej dari kawan aku.. Katanya baru bangun.. 11.52 pagi aku dah uca Afternoon untuk dia.. Ihihihi.. Ya lah.. Bila lagi mau bangun lewat kan babe..

Bersihkan rumah, makan, baca novel dan tidor.. Itu saja kegiatan aku sambil melayan tv.. Nak tak nak ja aku tengok citer di tv tuh.. Novel lebih memikat mata aku untuk terus mengikuti perkebnagan plot ceritanya.. Yang pasti, novelis itu sangat bijak bermain dengan emosi aku.. Ataukah aku yang terlebih feelings?? Hahaha..

Petang tuh, lepak di veranda sambil smoke.. Sambil menunggu kaen aku kering.. Kali ni, kaen baju aku kering di sebabkan angin saja.. No sun's power.. Ada! Tapi ndak terasa.. Angin lebih mendominasi cuaca ketika itu.. Tempias ribut yang sedang melanda Zamboanga, Filipina.. 

Malam semakin berlabuh.. Dan akibat cuaca yang sangat menusuk ke tulang, aku terasa sagat lemah.. Maka selalunya aku tidor lewat malam.. Alhamdulillah.. Belum jam 10 malam, aku sudah terlena di atas tilam yang aku parkir di hadapan tv.. Malas nak tido dalam bilik.. Ihihihi~~~ Im sorry, terpaksa kecewakan kawan aku.. Bukan apa, aku takut nanti aku hilang fokus bersms.. Paling ngeri kalau aku tetiba tertidor sambil membiarkan dia terus menunggu.. Kan kurang sopan tuh.. Plus, aku cuba untuk elakkan kejadian sama berulang.. Thatz why lah aku cakap terus terang.. AGain, Im sorry babe..

AKhirnya, seawal jam 4 pagi dah tersedar.. Bergerak perlahan membersihkan diri.. Kebetulan, baju aku belom iron lagik.. SO, dengan penuh relax aku melengkapkan semua diri aku sebelum bergerak ke pejabat dalam jam 5.15 pagi.. Dah kira lewat dah ni.. APapun, selamat sampai dan menjalankan tugas bersama Mak Hayy dengan jayanya sehingga jam 10 pagi tadik.. Dalam pada itu, aku menerima tawaran untuk menyiapkan jingle iklan yang berdurasi 40 saat.. Setelah menyiapkan semua, aku diajak oleh Bos a.k.a penerbit rancangan TV aku untuk lunch bersama.. Restoran Seri 9 yang terletak di HabourCity menjadi pilihan kami.. Kebetulan aku peminat tom yam.. So.. Lantakkk~~

Kali ni, husband dia yang kerja dekat Bank Rakyat belanja.. Yippiee.. Hihihi.. Sambil makan, sambil kami berbincang next location untuk penggambaran.. Of coz she got a big gud news untuk aku.. Anyhow, thankz a lot bos!! Pertolongan itu tidak mungkin akan aku lupakan.. Akhirnya!!

Selesai menjamah lunch, kami bergerak pulang.. Hujan renyai-renyi masih lagi turun sejak awal pagi.. Sampai ohpiz, as usual aku bersuara galak.. Kesunyian ohpiz seketika terganggu oleh suara aku.. Sambil-sambil membebel, aku mengirim Jingle Iklan yang telah siap aku mixdown sebelum pergi lunch tadik menerusi email.. Setelah semuanya selesai, aku mengumpul semua barang dan berkemas untuk pulang.. Menghampiri jam 4 aku meninggalkan ohpiz.. Cuaca hujan begini, jalan memang lekas jamp.. Memandu dengan penuh berhati-hati.. Dan akhirnya, jam 4.30 sharp! aku sampai umah..

Lepak dekat ayunan di veranda umah sehingga ndak sedar aku tertidur.. Dan aku dikejutkan dengan mimpi ngeri.. Aku dikejar hantu.. Goshh!! Zombi macam dekat filem ResidentEvil tuh.. Hohoho.. Sekali bangun, makcik aku lax call.. Cerita pasal perangai adik-adik aku yang semakin malass!! Huh~~ Betul-betul bikin panas.. Ntah macam mana aku nak urus kalau aku dah jauh di sini.. Hurmm.. Risau sebenarnya..

Dan, esok Bapak, Mamak dan Adik aku si Ewan di jangka akan sampai ke KK untuk menguruskan hal yang berkenaan.. For sure, aku bingung sebab on Wednesday, aku kena kerja pagi.. Huhuhu!! Apapun, exited menantikan kedatangan mereka ke Ibunegeri.. Mizz them so much!!

Hurmmm.. Hari ni aku terima dua sms yang sukar untuk aku ramal maksudnya.. Sebab hati dan minda aku masing-masing mempunya tafsiran yang berbeza untuk dua mesej ini.. Pertama, 'Miss U' dan kedua 'Luv U'.. Otak cakap lain, dan hati pun berbisik lain.. Namun, seperti selalu.. Kamu sangat sukar untuk dijangka.. Aku biarkan maksud pada dua kenyataan itu berlalu.. Hurmm.. Nitez!!

No comments: