02-10-2012

Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia..

Uhuu~~
Ni hari aku ndak kerja.. Tapi nda bermaksud aku duduk umah saja.. Hari ni setenaghari dekat binaan yang menjadi kekaguman masyarakat negeri di bawah bayu ni.. Bangunan Yayasan Sabah yang juga dikenali sebagai Menara Tun Mustapha.. Mula jam 9 pagi sampailah jam 4 petang..

Kebetulan dekat sana ada Majlis Konvokesyen Pelajar Kolej Yayasan Sabah.. Agak meriah jugak lah.. Actually kali kedua aku ke sana.. First, tyme recce, dan skung ni kali kedua lax.. Minggu ni siaran dekat Kudat.. Minggu depan kot baru siaran kat situ di played kat tv.. uhuhuhu


Berbeza ngan rakaman sebelum nih, aku rasa aku sangat bermain dengan emosi hari ni.. Dengan beberapa kali take, terpaksa fokus lebih gak sebab kepala hotak aku sangat berat.. Dengan keadaan cuaca yang panas, perut yang kosong.. Hoh!! Semua pun menganggu konsentrasi aku.. Memasang cecita untuk mengahbiskan semua ini dengan cepat.. Dalam hati aku meminta tolong sendiri.. Jurukamera itu sungguh amatur.. HELP ME!!! Arghh~~

Jam 4.30 sampai umah.. Sempat membeli Spicy Chicken Mc Deulax ngan bubur McD.. Dua-dua pun aku baham dengan lahapnya.. Makan di parking lot saja dekat umah.. Ndak sanggup dah naek.. Huhuhuhu.. Lepas makan baru naik umah.. Mandi dan amik 2 biji ActiveFast sebelum tidor..

Bangun dalam jam 7malam.. Lapar lax tetiba.. Termenung seketika.. Bagaimana aku boleh merasa lapar begini?? Bukankah aku telah membaham 2 jenis makanan tadik?? Aduhh~~ Bahana apa plak yang melanda aku ni?? Tetiba menjadi rakus lak nih?? Huhuhuhu.. Dengan memikirkan perut yang semakin bermonolog.. Aku mengenakan pakaian dan short pants sebelum berjalan kaki ke restoran Thai Tom Yam dekat taman aku nih.. Order Semangkuk Tom Yam dan Telur Dadar beserta Nasi Kosong dengan menikmati kelazatan Leong Fun.. Huweee~~ Makan sambil tengok drama baharu terbitan Suhan Movies dekat tv3..

Tetiba terfikir ngan si Kawan. Petang jam 2 tadik dia ada sms.. Tapi masa tu aku tengah taking shoot lagik.. Terpaksa gak aku utamakan kerja.. Thankz atas pemahaman dia.. Tapi, lepas tuh dia dah tak sms dah.. So, malam ni just nak buzz dia tanya pasal perkembangan idong dia.. Huhuhu.. Semalam dia ngadu idong dia tersumbat.. Aku blurr gak.. Tak tahu sangat macam mana nak redakan kesesakan pada idung.. Susah nak tido tuh.. Kalau aku, selalu guna Balsem, Minyak kayu putih or Vikcs.. Memang berkesan.. Tapi, kalau dah takda, mencuba gak lah untuk tidor.. Huhuhu..

Malang sekali, tyme aku sms dia tuh, dia tengah bz kat gym.. So, tak mo ganggu.. Aku fokus ngan menu aku.. Makan dan terus bergerak balik ke umah.. Tak sangka lax kat tempat aku ni ada ramai mamat klate.. Dok kecek klate sokmo.. Aku leh gak tangkap sket-sket.. Hahaha.. Pasang telinga lah.. Sape tau leh jadik kawan diorang kan.. Haahahahaa..

Dah sampia dekat umah then HP aku bunyik.. Dia sms ah.. Hehehe.. So, melayan dia lar.. As usual, dia selalu temankan aku tyme keseorangan dekat umah.. Thankz a lot babe.. And u know what, malam ni i rase u sangat comey.. Ntah.. tetibe u buat watak nak tak nak jer.. Hahaha.. Citer pasal si Kazen.. hurmm.. takper ah.. Yang penting, u kene usaha k.. Of coz usaha tu perlu seiring dengan rasa sabar dan tekun.. Jangan sesekali putus asa k.. I doakan yang terbaik untuk hubungan u olz.. 

Hurmm.. Dan dekat jam 12 nih.. Kene tidor nih.. Esok aku kene keja pagi.. Lepas tuh, misi nak buat rakaman lax.. Mau edit carta lagi.. Misi mau balik awal gak esok.. Sejak dua menjak ni, aku rasa lagi siok duk umah sendiri.. Nyaman dan mendamaikan.. Tak perlu nak risaukan apa-apa.. Just fikir pasal diri sendiri.. bebas!! Alone.. Hurmm..

Nak telan lagi 2bijik ActiveFast.. Jom tidoe.. Gud Nitez!!

No comments: