DOUBLE P

Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia..

Uhuu~~
Penat dan Puas!! Tu yang dapat aku simpulkan setelah sibuk mengemas, membasuh dan mengelap disamping memberus.. Kemas umah. Basuh Cadar dan Gebor, Mengelap Latai dan Memberus lantai dan dinding bilik mandi... Sikit masa lagi, timbul lah muscle nih.. Hahaha.. Alhamdulillah.. semuanya aku lakukan sebagai salah satu teknik orang malas nak keluar bersenam.. Esok-esok jak lah baru jogging.. Kasut dah koyak laa.. Beli 2nd hand kat bundle.. Masuk 2 tahun dah.. Hehehe..

Hari ni bertugas konti ngan Sofea sempena dengan Hari Warga Emas yang disambut serentak di seluruh dunia hari ni.. Sibuk bergosip kami berdua.. Tapi, mata aku tak telepas dari hupdate FB yang dah lama aku nda buka.. Hanya kekadang menjenguk Page rasmi aku menerusi FB kawan.. Aku dah 'lantik' dia jadi admin sementara FB aku deactivate.. terpandang ngan update si kazen.. Dia jolok tekak selepas memakan beberapa keping biskot kering.. Dan 3 minggu tak makan nasik.. Goshh!! Tak tunggu langsung, aku capai HP dan terus whatsapp beliau.. 


Hye Dude.. Im sorry kalau aku salah cakap atau cuba untuk menasihat ko.. Mungkin ko nda suka.. But, this tyme plz listen to me.. Diet perlu dilakukan secara disiplin.. Diet ada peraturan dan Diet bukanlah bermatlamat untuk kurus.. U tau tak kalau u sedang memusnahkan organ dalaman u?? Sesuatu benda yang kita tak bley nampak keadaan dia.. Cubalah dapatkan nasihat pakar untuk berdiet.. Hurmm.. Kalau iya pun nak kurus, nasik kena makan juga.. Nasik tidak akan jadi lemak kalau kita bersenam.. Daging, ayam, ikan dan sayur.. Semua pun penting untuk pertumbuhan tisu baru yang musnah setiap hari selain sebagai tenaga.. Nak tau? Sofea berdiet dengan meminum air lebih banyak dari selalu.. Hani berdiet dengan cara makan lebih kerap tapi dengan kuantiti yang sedikit.. Supaya penghadaman berlaku dengan sempurna.. Ok! Mungkin u tau lebih sebab u ada Doktor peribadi.. But plz.. Tindakan u sekarang ni seolah menyiksa diri u sendiri..

Lain padang lain belalang.. Lain orang lain caranya.. Itu i akui babe.. Mission u nak kurus.. Tapi, perlu u tahu kalau 'kurus' tidak menjamin seseorang untuk 'sihat'.. Bukan nak buat u putus asa.. Im just nak u fikir balik cara u berdiet tuh.. Merisaukan orang sekeliling u tau.. Kalau i yang jauh ni bleh rasa teruk dengan perbuatan u menjolok tekak hingga luka, how about mereka yang stay dekat degan u? Especially ur beloved famly?? Hey! Manda kelihatan suke baring kat atas badan u lah.. Jangan di hiraukan sangat pasal pendapat orang sekeliling.. Yang penting, kesihatan.. Diet tak kene cara pun bley buat u jadih sakit okey.. Again, sorry kalau bebelan i ni buat hati u terguris.. But seriously, i want u think it deeply.. Think it twice..

Susah kan kalau bekawan dengan orang yang suke membebel macam aku nih.. Huhu.. Inilah aku.. Cepat risau dan mudah mengeluarkan kata positif untuk orang lain.. Tapi, kalau dah terkena ngan batang idong sendiri, aku rasa aku pun macam ko jugak.. Just do it even its hurted as long as the mission are achieved seccessfully.. Kan? Huhuhuhu..

Ok.. Berhenti di situ.. Lepas abis konti terus ke ohpiz dan teruskan bergosip.. Aku menjamah currypuff yang masih bersisa sebijik.. Masa dekat konti dah makan sebijik.. So, makan lagi sebijik.. Tak baek membazir.. Itu pun terpaksa di telan setelah menawarkan kepada kengkawan ohpiz yang langsung ndak sudi.. Fokus buat surat amik alih dan surat permohonan cuti untuk esok hari.. Huhuhu

Jam 1 lebih aku melangkah keluar meninggalkan ohpiz.. Akibat tekak yang terasa tidak selesa, rasa lapar tu langsung tiada.. Semalam makan meggie, hari ni dua bijik kuih.. Alhamdulillah kenyang.. Sebelum pulang, naik sat ke atas penimbang yang tersedia di sudut sebelum pintu keluar.. 51Kg.. Huhuhu.. Rosak kot penimbang nih..!! Grrr~~

Terus memandu tenang ke rumah.. Sambil sms dengan si Kawan.. Ehee.. Lama dia ndak sms tyme tengahari.. Aku nak sms?? Huhuhu.. Tak kot.. Takut ganggu dia makan with friends or even doing his job.. Maklumlah, bz dia ni ndak kira masa.. Kalau dah ada case, tetiba sibuk sampai ke tengah malam.. Huhuhu~~ Selesai di situ..

Singgah kijap di pasar tepian jalan.. Membeli lauk dan sayur untuk aku masak.. Terasa nak masak ja ni hari.. Sampai di rumah, usai semua barang yang di beli tadik dan terus menghampaskan diri atas tilam yang belum berkemas.. Tidor for a while.. Kipas langsung tak terpasang.. Siok oh tidor bekeringat.. Hahaha.. Nyenyak saja ku rasa.. Dalam jam 5 baru tersedar.. lapar gila.. Buat malt chocolate dulu.. Aku add on quacker oat yang masih ada dalam peti.. Slurpp.. Dua gelas aku bantai.. Hahaha.. Walaupun perit ketika menelan.. Dek kerana sedap, aku gagahi jua..

Senja berlabuh.. Bohsan tahap gaban.. Rasanya mau pegi tengok wayang ja ni malam.. Tapi, memikirkan esok aku ada penggambaran, so rasanya nak rehat saja.. Kebosanan tahap maksima.. Tu yang mengemas umah tuh.. Hihihi.. Sesambil mengemas, aku masak bubur nasik   yang dalam dia aku campur ngan sume bende yang aku beli tadik.. Sikit jer kuantiti dia.. Thatz what i call Double P.. Penat bila dah selesai kerja.. Puas bila makan sesuatu yang memenuhi kehendak lidah.. 

Huikzz!! Ada sms masuk.. 2 bijik teruss.. Hurmm.. 'Gud Nite Darls'.. Huhuhu.. No need kot babe.. Tak baek untuk kesihatan i.. Huhuhu.. Line tak berapa nak elok ah.. Anyway, Thankz and Nitez!!

No comments: