21 NOV 2012

Assalamualaikum dan Salam 1 MNalaysia...

Elopzz!
Masih lagi di ohpiz nih.. Agak sekarang ni sebab mau buat Sasaran Kerja Tahunan (SKT).. Perlu dilengkapkan kerana esok adalah tarikh tutup.. Huhuhuhu.. Suka buat kerja last minutes kan. Bukan sengaja pun. Actually memang system hrmis mengalami gangguan. Semalam dah buat. Dan malam ni nak kena update saja sebelum di hantar kepada Pegawai Penilai Pertama (PPP)

Alhamdulillah, segalanya sudah selesai... Hari ini? Owh.. teda yang menarik pun. Cuma, aku datang lewat ke ohpiz sebab semalam balik lewat. Dah mandi termenung sambil main HP sampai ndak sedar, jam sudah menunjukkan pukul 1 pagi.. 


Bila dah tau jam 1 pagi, terus matikan lampu dan fokus untuk tidor.. Setelah memastikan semuanya di set dengan tepat. Bangon jam 4.45 pagi. Boleh-boleh aku tertidor balik.. Hahahaha.. Jam 5.30 baru terbangun balik. Apa lagi, capai towel dan mandi ala-ala kerbau saja sebelum mencapai t-shirt dan jeans yang tersadai di belakang pintu. Nak iron baju memang ndak sempat. Drive pada kelajuan 100km sejam.. Huhuhuhu..

25 dah sampai ohpiz. Huhuhuhu.. Nasib baik awal pagi jalan masih lengang. Dan yang best, lampu trafik seolah-oleh mengetahui kelewatan aku.. Asal merapati lampu trafik, mesti akan laju pigi warna hijau.. Hihihihi.. Tersenyum sendiri aku oii...

Hari ni lapang ja fikiran. Sesekali ada jugak terfikir akan rindu yang semakin membuak di dada. Namun, kalau hal itu ndak di layan, maka ianya akan hilang begitu saja.. Hari ni reramai makan tengahari kat Pak Mat punya restoran.. Terlihat akan menu spesial dari negeri Pahang.. Gulai Botok.. Fuh~~ Terkenang lagi akan beliau.. Tetiba rasa nak makan tuh beransur hilang.. Jiran aku ja yang membedal makanan aku. Sesambil katanya sebelum menu permintaan dia tiba.. Huhuhuhu~~

Petang ni hujan-hujan saja.. Sempat makan malam di cafe kegemaran aku.. Olde Station Kopitiam di City Mall sebelum balik semula ke pejabat. Ni semua gara-gara nak buat SKT lor.. Dan bila semuanya sudah siap.. Makan updating entry dekat blog lah jawapnya.. Jap lagi kot baru balik umah..

Udara luar sangat sejuk.. Huhuhuhu.. Esok aku amik off.. Malas nak datang kerja.. Sebab rata-rata kengkawan semuanya pun off.. Especially Geng taik Panas.. Hihihihihi... So, akan berdatinglah aku dengan tv dan kisah korea serta mencuci kain baju yang sudah seminggu belum aku usai.. Huwaaaa!! Sangat berkerja keras aku esok.. Huhuhuhu.. Ok arr.. Sampai sini saja.. Next tyme update lagik hokey.. Nunitezzz!!

No comments: