MELANGKAH TERUS

Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia...

Elopzz!!
Hehehehe.. pa khabar kamurang?? Sihat bah kan? Alhamdulillah.. Bersyukurlah sebab kita masih dilindungi oleh Tuhan yang Maha Esa. Ndak macam beberapa negara di luar yang sedang diuji dengan pelbagai sifat terpuji.. Dan memudahan semua itu memberikan pahala yang berlipat ganda buat mereka.. Kita doakan yang terbaik buat umat Isalm seluruh dunia..

Hari ni aku baca berita jam 10 malam. Dan aku masih di ohpiz lagi saat ini. Petang tadik, berkesempatan bermain badminton bersama rakan-rakan. Seperti biasa setiap hari Isnin dan Selasa. 6-8 malam. Siok gak lah mengeluarkan peluh kan.. Daripada duduk terperap di rumah dan asyik memikirkan kenangan lalu.. Ku rasa teda paedahnya pun.. Hidup kena di teruskan..


Terkadang aku berfikir, sampai bila aku harus membiarkan diri aku diulit dengan kenangan silam.. Memang sukar untuk aku lupakan dia yang pernah bertakhta di hati.. Sepanjang dengan dia, bahagia itu sering diulit bersama.. Tapi, keputusan dia untuk menjadikan hubungan kami sebagai kawan harus aku hormati.. Janji tetap janji.. InsyaAllah.. Aku akan cuba jaga janji ini.. Aku tidak sempurna pun.. Dan aku juga manusia biasa.. Hanya mampu merancangan hari ini dan esok, aku masih belum tahu apa takdir aku...

Agak sedih sepanjang minggu ini.. Sebab kawan baek aku di ohpiz ini, tempat aku mengadu dan berkongsi rasa.. Tempat aku bergurau senda.. Dj Sofea.. Dah berpindah ke unit lain. Walaupun masih di ohpiz yang sama.. Tapi aku boleh menjangkakan pandangan di hadapan.. Hubungan kami tidak akan sehebat sekarang.. Hurmmm.. Lepas ni macam mana?? Aku sedih.. Sedih sangat. Tapi aku mau buat apa kan.. Hidup harus di teruskan..

Semalam, kengkawan ajak duduk makan bersama. Memandangkan aku balik awal setelah berduty pagi dan tiada apa pun mau dibuat di rumah, maka aku iyakan ajakan mereka. Aku, Pejok, Commok dan si Gumuk.. Hahahaha.. Semua pun chubby-chubby kawan aku tuh.. Aku jak yang mengurus.. Sodeyy!!

Makan Conloo Mee dan minom Coke.. Ada sedikit rasa rindu yang bertandang.. Tapi, aku teruskan dengan bersama kawan-kawan yang realitinya ada depan aku.. Walaupun kepala aku penuh dengan dia.. huhuhu.. Biarkanlah..

Bah! Malam sudah larut.. Esok kerja pagi lagik.. Jap lagi mau balik umah.. Mandi dan tidow.. Nitez!!

No comments: