EMOSI KU

Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia...

Hye..
Sedih sedang membaluti seluruh hati ku. Aku baru ja sampai umah setelah berjimba dengan kengkawan di WaterFront. Menghadap sisha untuk malam yang kedua. Aku seolah ketagih dengan benda beracun itu.. Hurmmm...

Nyata sekali aku semakin jauh daripada kehidupanku yang lalu. Selalu duduk di rumah menghabiskan masa melepak sensorang.. Baca Novel dan menengok Korean Drama.. Di samping mengelamun ntah memikirkan apa..

Aku baru tengok status kawan aku.. Si Pet dekat FB.. Dan dekat situ si Haf ada mengomen. Hurmm.. Sumpah!! Aku rindu betol dengan dia. Tapi, aku mesti kuat! No HP sudah ku padam menunjukkan aku nekad. Namun malam ini, seolah segalanya semakin lemah aku rasa.. Aku harus sedar... Aku ndak mau terus di hina.. Di pandang rendah dan sebagainya.. Dia yang ludah aku.. Dia yang buang aku.. Just mau jadik kawan.. So, aku kena terima kalau benda ini yang akan membuatkan dia bahagia.. Walaupun dalam masa yang sama aku sedang tersiksa..


Sakit hati rasanya membaca komen-komen dia tuh.. Mau clubbing, minom arak.. Dan keadaan ini sebenarnya yang membuatkan aku semakin berani meneroka dunia sosial yang tidak pernah aku lihat sebelum ini.. Aku dah belajar minom arak sekarang. Masuk pub dengan kengkawan.. Walaupun aku rasa sangat ndak enjoy.. Namun, demi membalas dendam pada hati yang terasa sangat sakit, aku cuba semuanya... Dan aku ndak tau sampai bila aku harus begini...

Hurmm.. Aku dan Jiran aku.. Bebaru aku bad mood di ohpiz. Banyak perkara yang mendorong. Tapi yang pasti, aku tersangat kecewa dengan organisasi aku yang semakin merendahkan kami.. Semakin membuat aku rasa benci dengan kerja yang aku ada sekarang.. Bos bodoh!! Itu ja kesimpulan yang tergambar di benak aku.. Bodohhhhh!!! Sakit hatiku bah.. Dan, rentetan kejadian itu, aku patah leher di ohpiz.. AKu belum bisa pandai mengawal emosi yang datang serentak. Dengan cerita Mak aku yang sedih sebab bapak aku merajuk tyme pernikahan adik aku.. Dengan perangai adik aku yang begitu.. Tekanan lagi sebab makcik aku yang merajuk ngan aku.. Cuti aku lax yang ndak kena lulus.. Oh!! Semua ini menyeru aku untuk berdiam diri.. Rasa mau menangis pun ada ni.. Sungguh!! Nasib la si Naz Ba dan si Daniel ada.. Hurmm.. Namun skung, aku begini jugak.. Sendiri..

Sejak kejadian aku ignore si Jiran.. Aku rasa macam sudah ada gab antara kami. Aku sudah minta maaf. Tapi, rasanya cara layanan dia tu sudah berubah.. Aku ndak taulah.. Tapi, sejak dia naik pangkat ke 28 ni.. Rasanya dia sudah ndak macam dulu lagi.. Dan sering saja kata-katanya buat aku sakit hati.. Tapi yang peliknya, hani ndak pulak.. Mungkin dia just bergurau.. Dan aku yang mengambil perkara ini dengan terlalu serius.. Tapi, kenapa dulu aku biasa jak? Kenapa sekarang diri aku ndak boleh terima gurauan berbisa dia macam dulu?? Hurmm.. Sedih aku bah.. Namun, mau buat macam mana.. Aku sendiri yang carik penyakit..

Ketika ini, aku hanya memohon untuk dikuatkan hati dan di beri ketabahan yang paling maksimum. Rasanya macam mau mati melalui semua ini.. Aku ndak kuat laluinya sendiri.. Naz Ba yang sudah mengakui jatuh cinta dengan aku.. Mempunyai bini yang sedang sarat mengandung. Bagaimana mungkin aku begitu kejam dengan memaksa dia untuk terus menemankan aku? Sanggupkah aku meruntuhkan masjid yang mereka bina? Owh!! Oppa!! Aku semakin keliru dengan setiap langkah aku..

Danni Daniel pulak.. Sengaja ignore aku supaya aku bisa merasa bagaimana dia merasa rindu pada aku tapi ndak menerima balasan.. Owh!! Kenapa sampai begitu fikiran mu?? Dia selalu temankan aku ketika malam menjelang.. Aku seperti biasa tidak mahu meletakkan sebarang harapan. Sebab, aku masih sayang dengan si Haf.. Dan aku masih lagi mengingat akan janji aku.. Hurmm.. Aku betul-betul mau lupakan dia.. Macam mana arr?? Huhuhuhu

Keluar berjimba dengan kawan-kawan adalah pendekatan yang aku ambil.. Kerana di rumah, pasti aku keseorangan dan keadaan itu memungkinkan aku untuk memikirkan kebahagiaan masa lalu.. Hurmmm.. Esok sudah 1 Dis 2012.. Bagaimana dengan aku?? Dapatkan aku melalui 24 Disember dan 1 Januari 2013?? Aku memang nekad.. Tapi terkadang aku kalah dengan rasa rindu yang semakin membengkak!! Nitez..

No comments: