ON

Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia..

Im on FLU!!!
Adoi~~ Macam arus deras ja hingus keluar dari idong nih.. ndak terkawal betol.. Nasib baik stok tisu banyak dalam laci.. Actually aku masih dekat ohpiz lagi ketika ini.. Baru ja siap editing Carta 20 Terbaik.. Esok akan ke 1Borneo pulak bagi memeriahkan acara Akhir Pertandingan Nyanyi yang dianjurkan oleh jabatan kami.. Uhuuu~~ Aku kena incharge pasal Jingle, dan introduction untuk all contestan.. Fuhh~~ Kerja last minit memang bikin panass.. Kenapa ndak suruh bikin esok saja??

Aku rasa macam berat hati ja mau pigi sana tu esok.. Tawar hati pun ada. But, he told me to be positive in every situations.. So, mungkin ini yang menjadikan aku tabah sedikit hari ini. Redho dan menurut perintah.. SYMP saja.. Ini kali lah kan.. Pagi tadi duty sampai jam 10 pagi.. Lepas tuh buat rakaman VO untuk carta.. Clear Voice sebelum mencantumkan lagu ngan VO.. Adeh.. Ndak sempat siap, kena berlari lagi ke 1B untuk menghantar Jingle dan Introductions CD yang aku siapkan lebih awal pagi ni jugak.. Sangat ASBUN kan.. Namun, inilah natijahnya kalau menyuruh last minutes.. Teda yang sempurna..


Dalam jam 7 malam kembali semula ke ohpiz di KPKK ni.. Envio dekat 1B tu agaknya yang kurang sihat menyebabkan aku diserang Flu dan Batuk secara tetiba nih.. Adoii~~ Aku yakin kalu kulit di bahagian rongga hidung ini akan mengelupas selepas 3 hari.. Huh!! Kejam kann.. namun, sudah takdir.. terima saja lah adanya..

Dalam jam 9 lebey aku call mak aku.. Adik aku yang kelima birthday hari ni.. Wish her hapy birthday dekat radio tadi.. Thankz God sebab dia pun dengar pesanan abang dia.. Huhuhuhu~~ Next year dah amik SPM.. So, harap dia boleh fikir mana baek dan mana buruk. Sbb aku bukan seorang yang suka mengogkong.. bila dah ko rasa betul ko buat lah.. but! Once anything happend dekat belakang, never ask me to solved it coz ur never asked any advice from me before u done it kan? As simple as that.. Dia ni kira sedang melalui zaman remaja dia. yang terasa terkurung dan sering kecundang dengan keinginan diri sendiri.. one day, she will understand i hope..

Dan akhirnya, kerja editing, Mixing, Burning dan Imported to the system data siap jam 11  malam tadik.. Sesambil tuh keboringan menunggu semua proses tu.. kena buat satu-satu.. terpandang ikon muka buku.. Tetiba rindu dengan muka buku yang sudah lama aku tinggalkan.. I think, the future awaiting me.. Eventhough i still dunnow what aim should i touch until end of this year.. Im lost and im just let it be.. Sebab yang sudah cukuplah dengan kesudahan yang ditakdirkan.. life should go on.. Kekuatan yang kekadang timbol.. Tapi selalu kecundang di tengah jalan..

Alhamdulillah, masih ramai yang menyedari akan keberadaan aku.. For sure, i missed all my friendz!! And maybe, thats is the best reasons 'why i should addicted to FB again' Hahahaha.. Keep it ON.. Dan tak sangka, sekali lagi FB 'membuka' satu lagi rahsia.. Shereeeemmmmm Niey!! Jom balik!!

No comments: